Transilvania Fest

| 24 august

In Transilvania fiecare zi poate fi un festival gastronomic
Transilvania Fest, originalul festival itinerant de cultura si mancare a ajuns anul acesta pe Campia Libertatii din Blaj, intre 29 si 31 iulie 2011. In cadrul Târgului de produse alimentare si mestesugaresti, 90 de producatori autorizati, artizani si mici mestesugari au expus cele mai bune sortimente de brânzeturi, afumaturi, turta dulce, ulei, pâine, gemuri si siropuri, precum si articole decorative si utilitare.
De multa apreciere s-au bucurat membrii conviviumurilor Slow Food, care au comercializat si oferit spre degustare alimente gustoase, fara aditivi si conservanti si la un pret decent, precum si pliante informative gratuite. La scena s-au desfasurat zilnic demonstratii culinare sustinute de renumitul bucatar britanic David Jones, asistat de 3 studente de la Universitatea Oxford Brookes din Marea Britanie. Ei au preparat si oferit spre degustare retete englezesti folosind ingrediente românesti.
Un bun exemplu de pricepere si harnicie pentru copiii adunati in fata scenei l-au constituit surorile Stefania si Emanuela din Blaj, care au preparat cu daruire si talent bunatati din Cartea de bucate editata de scoala lor, inspirând copiii sa aleaga alimente gustoase si sanatoase. In satele noastre inca se mai pastreaza bucatele apetisante care ne-au bucurat copilaria, precum si soiurile de fructe si legume traditionale deosebit de gustoase.
Prin promovarea producatorilor dedicati si a produselor alese, Transilvania Fest contribuie la dezvoltarea durabila si responsabila a comunitatilor ardelenesti. Claudia Rosca este coordonator de proiecte pentru Asociatia Transilvania Fest si Slow Food Cluj Transilvania. Este interesata de patrimoniu culinar romanesc si de meniuri bazate pe ingrediente de proveninta locala si sezoniera.