De Citit : Recomandări

Un mix de promovare bun

| 25 ianuarie

De multe ori ma intreaba colaboratorii, sau unii antreprenori cu care ma bucur sa am ocazia sa discut, unde este cel mai bine sa isi promoveze business-ul. De cele mai multe ori ei au un raspuns la care s-au gandit insa vor sa verifice daca ce le raspund eu se potriveste cu ceea ce au deja in plan.
De obicei raspunsul nu este cel la care se asteptau. Imi pare rau sa vad multe bugete de promovare aruncate pe fereastra, deoarece acestea sunt directionate catre cele mai populare canale de comunicare si nu catre cele mai eficiente sau cele mai potrivite canale. De asemenea imi pare rau sa observ clienti care considera promovarea ca pe o cheltuiala si nu o investitie. Chiar daca pentru unele metode de promovare rezultatele vin in timp, se poate face o corelare intre valoarea investita si veniturile obtinute.
Revenind la problema subiectului, daca ar fi sa recomand un mix de promovare pentru o companie, raspunsul standard ar fi: depinde! Cel mai important lucru de luat in considerare in stabilirea mixului de promovare este publicul tinta caruia i se adreseaza compania. In acest caz ma intreb: carei piete i se adreseaza? Celei business sau celei de persoane fizice? Cum se informeaza consumatorii despre produsele companiei sau produsele similare? Ce medii de comunicare si informare folosesc cel mai des?
Cu cat mai multe informatii despre cumparatori cu atat voi sti mai bine unde, cand si cum sa comunic mai eficient. Din perspectiva mea cel mai bun mix de promovare este cel care convinge si care vinde, folosind bugetul de comunicare cat mai eficient in relatie directa cu rezultatele obtinute.
Dar pentru a convinge si a vinde, in primul rand trebuie sa iti cunosti mai bine cumparatorul.
Deci cine este clientul tau (ideal)?
Calin Biris
Specialist Marketing Online