Asculti si castigi!
Am citit recent un ultim studiu realizat de catre compania Edelman, lider mondial in segmentul relatiilor publice, cu privire la nivelul de incredere al populatiei in industrii, guverne si lideri. Aflat la al 13-lea an de derulare, cu respondenti din 26 de tari, studiul reconfirma importanta si dificultatea castigarii acesteia, precum si elementele ce stau la baza acestui proces. Un aspect important este procentajul in crestere pentru companii (58%) in raport cu guvernele (48%) si media (57%).
La nivel global si in tarile dezvoltate, increderea este mai ridicata in companiile mari (76%), in timp ce in economiile emergente majoritatea este detinuta de companiile de dimensiuni mai mici (79%). Atunci cand vine vorba de individ, si in special de lideri, nivelurile de incredere cele mai mici le inregistreaza cei din sectorul guvernamental (36%) si de business (43%).
Una dintre problemele adresate de catre studiu ca si o categorie distincta pentru anul 2013, este intitulata „criza de leadership”. La sursa acestei crize de leadership sta increderea scazuta in etica si moralitatea liderilor din business, atunci cand vine vorba de a adresa provocarile ce apar la nivel social si transmiterea transparenta a situatiilor curente, indiferent de complexitatea sau lipsa de popularitate a acestora.
Unul dintre atributele importante de luat in calcul este modificarea paradigmei de la „licentiat sa operez” la „licentiat sa conduc”. In acest sens, este propusa renuntarea la metodele vechi in care se derulau afacerile, alternativa fiind practica unui management inclusiv, ce tine cont de toti factorii implicati.
Studiul ne scoate in evidenta un mare risc si o mare oportunitate in acelasi timp, pentru a consolida relatia cu consumatorii actuali sau potentiali, prin practicarea unui leadership responsabil. Ca la orice atentionare, unii vor ramane indiferenti si altii vor actiona in consecinta. Ramane sa vedem cine are mai mult de castigat.