De Citit : Recomandări

4 lectii de sarbatoare

| 02 mai

Paralele incondeiate
Mereu mi-a placut sa caut invataminte in situatii sau evenimente din viata de zi cu zi, de la cele mai banale si pana la cele mai complexe cu putinta. Asta ma ajuta foarte mult spre exemplu in training, unde exemplele reale si paralele construite pe baza acestora au beneficiul de a accelera procesul de intelegere si de invatare implicit.
Fiindca tot ne apropiem de sarbatorile de Paste, m-am provocat sa identific ce anume putem invata in aceasta perioada, aplicabil in relatia noastra cu clientii si partenerii de activitate. Ca sa ingustez putin aria si sa nu intru in drob, miel si alte cele, am ales simbolul acestei sarbatori, respectiv ouale vopsite. Iata cele 4 lectii practice pe care le-am dedus:
1.Fii natural – desi un cos multicolor poate fi atractiv la prima vedere, cele mai apreciate oua care imi vin mereu in minte, probabil fiindca sunt facute de bunici, sunt cele vopsite in foi de ceapa. Clientii apreciaza naturaletea si procesele simple si pe intelesul tuturor.
2.Nu face rabat de la calitate – daca decizi ca vrei un cos foarte colorat, alege vopsele de calitate, care nu-ti pateaza mainile si albusul oului. Produsele si serviciile de slaba calitate, livrate necorespunzator si fara consideratie pentru rezultatul si scopul final, vor lasa pete pe portfofoliul nostru, iar clientii ne vor penaliza aspru pentru dezamagire.
3.Iesi in evidenta – frumoasele oua incondeiate din Bucovina iti atrag rapid atentia si se disting prin design, finetea si sufletul pus in ele de catre artist. In activitatea de zi cu zi, creativitatea si atentia la detalii sunt elemente care iti pot oferi avantaje instant in raport cu concurenta.
4.Lupta pana la capat – in dimineata de Paste este traditia de a ciocni cu oua si desi iti este spart un capat ai posibilitatea sa te ”revansezi”. Chiar daca ai si puncte slabe, poti intoarce o situatie in favoarea ta prin perseverenta si valofiricarea punctelor forte. Tine strict de atitudine.
Un sfat de final: anul acesta nu trimite felicitari electronice, nu le citeste nimeni. Fa-ti timp si pune mana pe telefon, clientii se bucura sa te auda, la fel ca rudele si prietenii.