De Citit : Editoriale

O strategie pe termen mediu pentru vanzarile B2B

| 28 noiembrie

Investeste in educatia viitorilor clienti Am observat atat la Microsoft cat si la Google o strategie similara prin care isi pregatesc viitorii clienti sa le cumpere produsele. Ambele companii investesc in educatia acestora cat inca sunt pe bancile facultatilor. Spre exemplu Microsoft organizeaza anual Imagine Cup, un concurs dedicat studentilor din IT.
Acestia pot castiga finantare pentru a implementa proiecte dezvoltate pe solutiile Microsoft. Desi sunt putini care ajung in finala competitiei, peste 1,65 milioane de studenti din peste 190 de tari au participat in ultimii 10 ani la Imagine Cup. Acestia s-au angajat in companii de IT (daca nu si-au pornit propriile companii) si ce solutii soft crezi ca au folosit?
Pe langa faptul ca Microsoft a facut bani din licente si alte produse sau servicii, cel mai probabil cei mai buni angajati din companie tot din Imagine Cup i-au recrutat. Un alt caz similar, Google Romania a inceput sa investeasca in traininguri de publicitate online pentru studenti, invatandu-i pe acestia sa le foloseasca toate serviciile de business.
In mai putin de 1-2 ani, o parte din acesti studenti vor incepe sa investeasca banii angajatorilor in produsele Google. Tot in educatia studentilor investesc si companiile de IT, care tintesc in special sa atraga tinere talente sa le angajeze. Astfel de proiecte am vazut la Brinel (TalentIT), IQuest, ISDC sau la alte companii din Cluj.
Investitia in educatia viitorilor clienti sau angajati este o arma buna de business cu rezultate pe termen mediu sau lung. Mi-ar placea sa vad tot mai multe companii si din alte domenii care investesc in cursuri sau traininguri si care pun umarul la dezvoltarea centrelor educationale.
Mult succes!
www.calinbiris.ro