De Citit : Editoriale

Valoarea unei idei de business

| 04 aprilie

Fara executie egala cu zero
De multe ori am auzit persoane spunand ”ah, am avut si eu acea idee” sau ”daca as fi avut eu acea idee…”, iar in spatele cuvintelor am simtit mici regrete. Problema este ca multi avem idei, insa putini au ambitia, perseverenta, experienta sau resursele sa le execute. Alteori ma intersectez cu persoane care vor sa devina antreprenori, nu au experienta, dar au idei pe care le cred geniale si pe care nu vor sa le impartaseasca din ego sau din frica sa nu le fure cineva.
Aceste persoane ajung in final sa faca parte din prima categorie de care am scris mai sus. Ce nu inteleg acestia este ca cei care au resursele si experienta sa execute ideile altora sunt prea ocupati sa lucreze la ideile proprii. Recent m-am inscris in competitia Restart in educatie pentru a realiza o platforma online care sa aduca plus valoare educatiei din Romania.
De la etapa de brainstorming, in faza de preconcurs, pana la conturarea proiectului Aducativ, ideea initiala a suferit foarte multe modificari datorita feedback-ului constructiv primit de la toti cei cu care am vorbit despre ce doresc sa realizez. Pentru a evalua cat mai realist ideea am luat legatura cu reprezentanti ai stakeholderilor cei mai importanti care influenteaza proiectul sau care sunt influentati de catre acesta, pentru a-mi spune parerile lor cu privire la cum vad rezultatul final si cum se pot implica.
Acum lucrurile imi sunt mult mai clare, simt ca proiectul prinde contur, iar fara ajutorul tuturor persoanelor care mi-au dat feedback nu cred ca acesta ar fi ajuns in finala. Insa o idee ramane doar o idee, pana cand aceasta se transforma in rezultate. Dupa cum a spus si Thomas Edison: ”The value of an idea lies in the using of it”.
Acum gandeste-te la toate ideile marete pe care le-ai avut sau le ai, cere feedback celor in masura sa iti ofere ajutor si pune-le in practica.
Mult succes!
www.calinbiris.ro