Filmul regizorului Oren Moverman (co-scenarist la splendidul I’m Not There prezent la TIFF anul trecut in Doc’n’Rolls) se concentreaza asupra relatiei dintre Will (Ben Foster), un soldat trecut prin numeroase spitale militare care cauta un nou inceput in viata personala si Tony (Woody Harrelson) un ofiter superior care il ajuta sa isi ia in primire noul rol, acela de a anunta familiile soldatilor cazuti in operatiuni militare de moartea acestora. Moverman reuseste sa nu implice acest film in mod politic, neconcentrindu-se pe armata sau urmarile razboiului din Irak, ci pe aspectele umane, pe alegerile pe care personajul le face si pe gasirea unei urme de umor si speranta in orice aspect oricit de tragic al vietii. Regizorul/Scenaristul introduce si o dilema etica in atractia lui Will pentru o tanara vaduva a unui alt soldat (Samantha Morton).
Filmat intr-o perioada in care filmele despre razboiul din Irak nu erau bine primite pe piata, The Messenger reuseste sa rupa cumva tiparul prin abordarea impactului personal al razboiului asupra vietii celor implicati. Pelicula e tensionata de oscilatia celor doua personaje intre pasiune si compasiune, intre datorie si gasirea supapelor necesare pentru a se elibera de presiunile razboiului.
The Messenger a avut premiera mondiala la festivalul Sundance si de asemenea a deschis festivalul de la Sarasota. Filmul a castigat Ursul de argint pentru cel mai bun scenariu, premiul pentru film de pace si a fost nominalizat la Ursul de aur in cadrul festivalului de la Berlin.
– articol publicat de Radu Meza in APERITIFF, ziarul FESTIVALULUI INTERNATIONAL DE FILM TRANSILVANIA. –