Inspiratie de blockbuster
Cred ca sunt putini cei care nu au vazut filmul Any Given Sunday, avandu-l ca protagonist pe celebrul Al Pacino, in rolul unui antrenor de fotbal american. Iar cei care nu au vazut filmul, foarte probabil au vazut pe retelele sociale sau la anumite training-uri, discursul pe care acesta il are catre echipa sa si ulterior s-au uitat cu siguranta si la film.
In linii mari, acesta se rezuma la efortul suplimentar pe care trebuie sa-l depunem ca sa obtinem victorii, centimetru cu centrimetru, pas cu pas. Aceasta poate face adesea diferenta, iar fiecare dintre noi suntem responsabili sa facem acest efort atunci cand ne dorim sa avem rezultate. Cand vine vorba de relatia pe care o avem cu clientii, colaboratorii si partenerii nostri, acelasi principiu se aplica. Centimetru cu centimetru vom putea sa ne diferentiem in piata, sa fidelizam si sa devenim un partener de incredere. Asta pentru ca suntem dispusi sa facem ceva mai mult.
Bob Farell, fost proprietar al unui lant de gelaterii vandut catre Marriott si speaker motivational, a dezvoltat un concept intitulat “Give ‘em the Pickle!” (Da-le castravetele!), care a pornit de la scrisoarea unui client nemultumit. Acestuia i-au fost ceruti 75 de centi `n plus pentru un castravete suplimentar la meniul comandat. Farell si-a instruit de atunci toti angajatii sa ofere muraturi extra gratuit si sa fie extrem de flexibili in ceea ce priveste nevoile clientilor.
Exceptand cazul in care lucrezi in industria alimentara, recomandarea nu este sa oferi muraturi gratuite clientilor, desi ar fi amuzant probabil. Ideea este sa identifici „castravetele” potrivit pentru industria in care lucrezi. Fie ca e vorba sa livrezi produse intr-o zona mai greu accesibila, sa ai posibilitati mixte de plata sau sa oferi consultanta gratuita pe utilizarea unui produs sau serviciu, fa acel efort suplimentar si o sa vezi cat conteaza.
„Centimetrii de care avem nevoie sunt pretutindeni in jurul nostru. In fiecare pauza de joc, fiecare minut si fiecare secunda.” Al Pacino