De Citit : Recomandări

Cum castigi clienti prin reduceri

| 17 decembrie

Practici corecte
Stau in fata unei vitrine a unui magazin din mall care mi-a atras atentia cu un afis imens pe care scrie „SALES”. Nu am nevoie de nimic in mod special si am venit de fapt aici pentru cumparaturile saptamanale de la hypermarket. Totusi intru. Dupa 15 minute, ies plictisit si cumva dezamagit de falsele asteptari pe care mi le-a indus afisul cu litere mari si rosii. Circa 10% din articole erau de fapt reduse si acestea cu acelasi procent nesemnificativ.
Ti s-a intamplat si tie? Te-ai intrebat vreodata de ce vanam reduceri si dam iama in magazine la presupusele „nopti albe”, indiferent ca suntem intr-un job entry level cu venituri mai reduse sau top manager de multinationala? Explicatia consta in faptul ca oamenii sunt mai motivati de ceea ce ar putea pierde, respectiv ratarea unei oportunitati. Proprietarii de afaceri si oamenii lor de marketing sunt constienti de aspectul acesta, insa in ultima perioada, practicile lor de a folosi aceasta informatie sunt invechite si pot genera efecte minusuri in ceea ce inseamna imaginea unui brand.
Daca te numeri printre ei, iata cateva aspecte de care sa te feresti:
1. Reduceri false – nu de putine ori am vazut pretul ridicat artificial la un articol si ulterior aplicata reducerea; trebuie sa fim constienti ca avem clienti care ne urmaresc atent oferta si cu siguranta asa le vom pierde increderea.
2. Reduceri aparente – daca pe un raion e pus un semn cu „de la X lei” si doar doua produse au pretul respectiv, iar restul sunt de 3 ori mai scumpe, irosesti timpul si rabdarea clientului. Aplica etichete transparent si grupeaza produsele astfel incat un client sa stie exact cum sa se orienteze.
3. Preturi psihologice – astazi le consider o jignire la adresa inteligentei oricui, deoarece sunt perfect constient ca „acum la 99.9” este acum la 100 si asa mai departe. |ine mereu cont ca reducerile sunt de fapt instrumente de fidelizare. Aplica-le corect si vei avea clienti pe termen lung, cu sau fara reduceri, si nu doar oportunisti.