De Citit : Recomandări

Ce te poate invata un vanzator de lebenita

| 26 iulie

Inspiratie de la Dabuleni
In fiecare an, pe perioada verii, diverse zone din Cluj-Napoca sunt puse la dispozitia celor interesati, in urma unei trageri la sorti efectuata de catre Primarie, pentru comercializarea de pepeni (asa-numita lubenita in sud si lebenita la noi), asta spre deliciul amatorilor si al meu inclusiv. Cu fiecare ocazie pe care o am, ma asez si eu la coada la stand-ul din cartier (dupa 2-3 incercari, am tendinta sa raman fidel la cel care mi-a placut mai mult), scanez gramada imensa de pepeni si incerc sa-l identific pe cel ce ma va insoti acasa.
In ultima perioada, am incercat dincolo de carti, articole si video-uri de la personalitati celebre, sa caut exemple in randul oamenilor simpli, ca mine si ca tine, care ne pot inspira sa ne facem mai bine treaba si sa ajungem acolo unde ne-am propus. Asa ca, am stat si am analizat putin ce ne poate invata un vanzator de lebenita si care sunt elementele usor replicabile, indiferent de ce vinzi:
1. Pastreaza-ti cota de piata castigata – o mare parte din cei de la care cumpar si eu, sunt aproape an de an in acelasi loc sau pe cat posibil in acelasi cartier. Ei sunt constienti de importanta unui client castigat, de valoarea recomandarilor lui catre vecini sau cunostinte si de dificultatea de a obtine asta intr-un loc nou.
2. Fii creativ, indiferent de domeniu si dimensiune – mesajele precum „lebenita mai dulce decat dragostea”, smulg un zambet de la clienti si potentiali clienti si uneori ii scot in evidenta. Cand reusesti sa castigi atentia unui client, ai facut un prim pas spre o potentiala vanzare. Nu e nevoie de un departament de marketing ca sa adoptii strategii mai simple sau mai complexe de a-ti promova produsul.
3. Transmite incredere in calitatea produsului tau – metoda „pe incercate” este un instrument puternic de vanzare. Are marele avantaj sa confirme cea ce promoveaza vanzatorul, sa surprinda placut atat clientul cat si pe cei ce asista, prin elementul vizual. Cate business-uri in ziua de azi au curajul sa-ti dea un produs in test si sa-l schimbe fara ezitare?
Va urez inspiratie in toate si abordari cat mai coapte!