De Citit : Editoriale

Aplicatiile mobile, un fel de polutii nocturne

| 11 decembrie

Lasati aplicatiile sa creasca! Am vorbit cu bunul meu prieten Mark de la Facebook sa cumpere cat mai multe. Oricum el nu mai vrea de la viata asta decat sa-i faca milionari (daca nu chiar miliardari) pe toti facatorii de aplicatii mobile. Care facatori produc din greu cu gandul la milioanele gigantilor IT. E o adevarata moda si o goana a aplicatiilor pentru orice. Cele mai multe sunt inutile dar nu conteaza, moda trebuie satisfacuta. Facatorul lor sta in fata aplicatiei, ii da un pret si apoi inmulteste nelimitat cu un numar enorm de utilizatori. Calculul e uimitor, cifra de afeceri creste ca vrejul lui Jack iar marele investitor e asteptat sa sara cu banul. Saracii facatori, si la duh, si la portofel… Mare parte din ei in starea asta vor ramane. La aplicatii se pricepe orice calculatorist, la vanzarea produsului… Dar asta este o cu totul alta poveste. Apropo de povesti cu aplicatii facatoare de bani. S-au inventat aplicatii care iti monitorizeaza somnul. Le asteptam sI pe cele pentru optimizarea pipiului. Si al trebii mai mari, aici e vorba de complexitate crescuta. Aplicatia pentru masurarea diverselor trepte de prostie mi se pare geniala. Cum, nu s-a inventat? Poate viitorul face dreptate. Ar fi mare nevoie. Oricum s-a inventat aplicatia care iti deschide usa fara cheia antica. Se studiaza intens la Universitatea Jilava. La concurenta Rahova standardele sunt mai ridicate, acolo se lucreaza in aplicatii imobiliare, tunuri financiare sau scheme piramidale. Mai clasic, mai curat. De cand omul s-a cocosat in fata ecranului telefonului inteligent aplicatia vrea sa expectoreze tot ce are userul mai bun in el. Nu mai stii daca tu urmaresti aplicatiile sau ele sunt mereu cu ochii satelitului pe tine. Ce conteaza, in curand vom coabita cu androizii. Astia nu se vor plange sigur ca sunt monitorizati inteligent non stop. Scopul inlocuieste mijloacele. Pana atunci insa aplicatiile pentru orice prolifereaza. Cateva vor fi impuse in obiceiurile consumatorilor de zeii marketingului, cele mai numeroase vor fi aruncate la thrash. Ne vedem in urmatoarea aplicatie, cea in care ne uitam lung cum isi numara altii banii iar noi ne lipim microbii degetelor de touch screenuri.