De Citit : Editoriale

Trei resurse de care ai nevoie pentru planul de marketing online

| 14 noiembrie

Sunt trei resurse indispensabile de care ai nevoie in cazul in care te ocupi de planul sau strategia de marketing online: cunostinte, timp si bani.
1. Cunostinte – pentru ca online-ul este mereu in schimbare si trebuie sa fii mereu la curent cu tendintele din piata: unde sunt consumatorii, ce discuta online, cum folosesc internetul, cum poti ajunge la ei etc. In lupta intre doua firme concurente pe online, va câstiga cea care are echipa cea mai buna, stie mai multe despre clienti si se foloseste de informatii intr-un mod inteligent.
2. Timp – pentru ca marketingul online inseamna sa creezi o relatie cu consumatorii, sa ii tii la curent cu actiunile companiei sau sa faci campanii speciale pentru ei. Planul de marketing online este cu bataie pe termen lung, dar rezultatele se vor simti in numarul mai mare de cumparari repetate, numarul de referinte primite si cresterea nivelului de servicii ale companiei.
3. Bani – pentru ca a crea o prezenta online de multe ori inseamna sa lucrezi cu o agentie web pe parte de programare si design, pentru ca timpul si cunostintele se platesc si pentru ca a creste vizibilitatea companiei dincolo de sfera clientilor existenti, de multe ori necesita investitii in promovare.
Poti folosi una din resurse pentru a compensa lipsa celorlalte doua, dar s-ar putea sa nu obtii aceleasi rezulate. Spre exemplu, daca ai bani poti cumpara timpul cuiva care are cunostintele necesare sa faca totul in locul tau, insa nu vei sti exact in ce investesti. Cred ca directorul general, secretara sau orice alt angajat decât specialistul de marketing, nu ar trebui sa se ocupe de implementarea planului de marketing online.
Cea mai buna strategie de business a unei companii este de a avea specialisti care se concentreaza pe actiunile lor, asigurându-se ca isi vor face treaba la cel mai mare nivel. Astfel daca esti antreprenor este important sa ai in echipa un specialist de online care are timpul si cunostintele necesare sa investeasca banii companiei pentru a obtine cele mai bune rezultate.
Daca esti specialist de marketing, cum stai cu timpul, cunostintele si banii?
Mult succes!
Calin Biris
www.calinbiris.ro