De Citit : Editoriale

Sfaturi pentru un student la inceput de drum

| 06 septembrie

In Marketing
Recent am primit un mesaj de la un tanar care tocmai s-a inscris la ASE pe specializarea Marketing. M-a intrebat respectuos sa ii ofer cateva indrumari sau sfaturi despre ce ar putea face in cei trei ani de facultate,ceva care sa ii fie de folos dupa absolvirea acesteia, tinand cont ca el ar dori sa lucreze in domeniu.
In primul rand m-a impresionat atitudinea si hotararea pe care a avut-o cu privire la viitorul pe care il priveste, mai apoi mi-a placut ce mi-a cerut ajutorul si ca a realizat ca facultatea nu ii va fi suficienta pentru a deveni un specialist in domeniu. Mi-ar placea sa vad mai multi tineri care sa isi puna aceleasi intrebari cu privire la viitorul profesional care ii asteapta. Raspunsul meu a fost unul bazat pe 4 puncte destul de simple, dar care pot avea impact mare in cariera fiecarui absolvent de marketing.
In primul rand recomand oricarui student sa faca practica intr-un ONG pe parcursul anilor de facultate, sa se implice pe aria de marketing si comunicare dar sa experiemnteze si alte domenii conexe in cadrul aceluiasi ONG. Voluntariatul ofera oportunitatea de a experimenta campanii inovatoare, de a lucra in echipe ale caror membri sunt motivati intrisec de dorinta de perfectionare si de rezultate, lucru care din pacate lipseste de multe ori in companii.
In al doilea rand cred ca fiecare student ar trebui sa profite de timpul dedicat invatarii si de flexibilitatea cursurilor si seminariilor pentru a citi carti extra materiilor universitare, sau cel putin sa citeasca acelea primite ca bibliografie. Aici ma refer la carti din domeniul de specialiate, care aprofundeaza temele predate in facultati si care ofera perspective diferite sau mai noi asupra anumitor tematici. Recomand chiar si carti nisate pe anumite domenii in care marketingul ar trebui sa fie mai prezent in Romania (spre exemplu domeniul cultural).
De asemenea eu recomand fiecarui tanar care doreste o cariera in marketing sa gaseasca un mentor sau coach impreuna cu care sa aiba intalniri regulate, unde sa discute despre viitorul profesional.
Nu in ultimul rand, cred ca un student de la marketing ar trebui sa studieze piata, sa isi masoare nivelul aptitudinilor in comparatie cu nivelul care se cere in piata si sa isi faca un plan personal de dezvoltare care sa implice mult mai multe actiuni decat prezenta la cursuri si seminarii. Mai sus au fost mentionate doar 3 actiuni care pot ajuta, insa exista cel putin inca 20. Cu vointa, pasiune si imaginatie orice student poate incepe de la 0 si sa devina un adevarat profesionist in marketing.
Mult succes!
www.calinbiris.ro