De Citit : Editoriale

Lectii de marketing

| 02 mai

De la un DJ
Chiar din timpul scolii generale am fost genul de persoana care s-a inteles bine cu toata lumea. Poate acesta a fost motivul pentru care cei din jur au avut incredere in deciziile mele cand a fost vorba de a organiza diferite evenimente. In liceu am ajuns sa fiu DJ-ul scolii, puneam muzica in curtea scolii in pauza mare, dar si la petrecerile pe care le organizam.
Din experienta proprie am facut o analogie cu privire la ce poate invata un specialist de marketing de la un DJ.
1.Pregatirea
Inainte de fiecare petrecere imi setam playlistul si verificam partea tehnica. Urmaream sa functioneze bine PC-ul, boxele, programul de muzica. In marketing, inainte de fiecare campanie este foarte importanta pregatirea: cine este publicul caruia ne adresam, care mesaj este mai potrivit, cat va dura campania, cum se va desfasura, cum putem urmari succesul campaniei etc. De asemenea partea “tehnica” este foarte importanta. Cum vor arata materialele de comunicare, mecanismul campaniei functioneaza, exista suficiente produse la raft? O planificare buna, dar cu implementare slaba poate fi o pierdere de bani.
2.Adaptarea
Odata ce s-a dat startul la petrecere, era foarte important sa urmaresc energia din sala. Daca ringul de dans era gol, un schimb de ritm venit la momentul oportun putea sa ridice pe toata lumea de la mese. In timpul unei campanii de marketing este important sa ne adaptam planurile pentru a maximiza rezultatele. Putem schimba sau adapta canalele de comunicare, materialele de comunicare, putem cauta parteneri noi etc.
3.Feedback-ul
Toti cei care au fost DJ la un party intre prieteni stiu ca de multe ori se intampla sa vina propuneri de piese din public. Acest tip de feedback este bun, insa nu este mereu cel mai bun. Uneori piesele se potrivesc, alteori n-au nici o treaba cu vibratiile petrecerii. In business de multe ori se intampla la fel. Clientii ofera feedback, cer anumite imbunatatiri sau servicii extra, insa nu au mereu dreptate. Recomandarea mea este sa primim cu mintea deschisa feedback-ul si sa-l folosim adaptat la context. Data viitoare cand participi la o petrecere gandeste-te la aceasta analogie si urmareste cat de bine se descurca DJ-ul.
Mult succes!
www.calinbiris.ro