Top 10: Femei fatale ale erei moderne

| 16 aprilie

“Femeia fatala” este unul dintre cele mai cunoscute arhetipuri din istoria cinematografiei americane. Este vorba de acea femeie periculoasa, letala de cele mai multe ori. Ea obisnuieste sa-si omoare sotul, ii manipuleaza pe barbati, minte si inseala pentru ca nelegiuirile sale sa nu fie descoperite niciodata.
Si, paradoxal, chiar daca aceste femei exista doar pentru a-i distruge pe barbati, acestia din urma nu se pot abtine – sunt pur si simplu sub vraja lor. Iata un top al celor mai memorabile femei fatale din era moderna…
Locul 10 – Denise Richards in Wild Things
Cine ar putea oare sa uite scena in care Neve Campbell si Denise Richards isi fac de cap in piscina sau pe cea in care il implica in jocul lor si pe Matt Dillon? Poate cineva sa zica ca personajul intepretat de Neve Campbell nu este femeia fata a filmului, mai ales dupa ce fuge cu toti banii? Cu toate acestea, cand ne gandim la filmul Wild Things ne vine in minte Denise Richards. Intepretand-o pe Kelly Van Ryan, ea este femeia fatala tipica, de bani gata, frumoasa in exterior, insa putrezita pana in strafundul sufletului. Desi rolul ei se rezuma doar la a arata sexy in si pe langa piscina, a facut-o atat de bine incat ne amintim de ea chiar si astazi, in ciuda faptului ca filmul a fost lansat la sfarsitul anilor ’90.

Locul 9 – Rebecca Romijn in Femme Fatale
Thriller-ul din 2002 al lui Brian De Palma alunga orice urma de suspiciune asupra subiectului tratat: femeia fatala este chiar in titlu. Personajul intepretat de Rebecca Romijn, Laure Ash, este o hoata de bijuterii, care isi atribuie identitatea unei femei decedate cu scopul de a-si relua viata, dupa ce l-a tras pe sfoara pe partenerul ei. Nu trebuie decat sa va uitati la scena de striptease a filmului pentru a realiza ca Laure este o adevarata femeie fatala in acest film.

Locul 8 – Rachel McAdams in Sherlock Holmes
Rachel McAdams este Irene Adler si este un altfel de femeie fatala. Desi se foloseste de feminitatea sa pentru a-l manipula pe Sherlock Holmes, ea este mai degraba o vulpita necizelata, decat o bomba mortala. Actele sale de manipulare si tradare sunt realizate mai mult pentru a starni rasul, mai ales ca nu reprezinta un pericol real pentru marele detectiv. Chiar si asa, rolul sau este memorabil, fara indoiala.

Locul 7 – Kim Basinger in L.A. Confidential
Rolul intepretat de Kim Basinger este cel mai apropiat de arhetipul femeii fatale a anilor ’40 si ’50. Ea merge si vorbeste ca o femeie fatala clasica, insa depaseste aceasta imagine si reuseste sa-i seduca pe barbati de la mare distanta, in pielea unei prostituate de lux. Rolul acesta a reprezentat varful carierei sale, aducandu-i un Oscar in 1997.

Locul 6 – Sarah Michelle Gellar in Cruel Intentions
In pielea lui Kathryn Merteuil, o femeie rautacioasa si razbunatoare, Sarah Michelle Gellar a aratat in acest film cat de sexy poate sa fie. Kathryn se foloseste de farmecul sau deosebit, precum si de statutul sau social cu scopul de a-i manipula pe toti cei din jurul sau. Ea nu urmareste decat sa se razbune pe baiatul care i-a frant inima.

Locul 5 – Nora Zehetner in Brick
Drama despre liceeni a regizorului Rian Johnson este memorabila pentru mai multe motive, insa nu in ultimul rand si pentru femeia fatala din film. Laura, intepretata de Nora Zehetner, este sexy si seducatoare si are replici de genul “Keep up with me now”, la fel ca orice anti-eroina din filme. Ea este femeia fatala perfecta, inspirata din toti cei 60 de ani de istorie cinematografica. Cand ne gandim la Brick, ne vine in minte imaginea Norei Zehetner, cu ochii ei mari si maro si cu rochia sa rosie, de asiatica.

Locul 4 – Sharon Stone in Basic Instinct
Basic Instinct nu este cel mai bun film din lume, insa nu trebuie uitat pentru personajul care a transformat-o pe Sharon Stone intr-un star de cinema. Ea joaca rolul unei scriitoare misterioase, anchetata pentru crima. Pe langa scenele de sex, nu se pot spune prea multe despre Basic Instinct. Dar scena interogatoriului, cand Sharon Stone nu poarta lenjerie intima, demonstreaza ca personajul ei este o femeie fatala clasica.
Vezi scena AICI!
Locul 3 – Linda Fiorentino in The Last Seduction
Personajul intepretat de Linda Fiorentino in acest film este probabil cel mai rece din acest top. Ea se foloseste de barbati si apoi se descotoroseste de ei cat ai clipi. Motivatia sa consta in bani, la fel ca la majoritatea femeilor din acest top. Pentru a-i obtine, convinge un barbat sa ucida, iar apoi il baga in inchisoare pentru un viol inscenat. In plus, are capacitatea de a improviza foarte mult in planurile sale.

Locul 2 – Nicole Kidman in To Die For
Suzanne Stone (Nicole Kidman) este o alta exceptie din aceasta lista. Ea nu este motivata de lacomie, razbunare sau disperare, ci de ambitie. Nu este foarte inteligenta sau talentata, insa este determinata sa fie faimoasa si nu lasa nimic sa-i stea in cale. Se desparte de sotul sau cand acesta isi arata dorinta de a intemeia o familie si ii determina cativa studenti sa ucida pentru ea. Nicole Kidman a castigat un Glob de Aur pentru acest rol, demonstrand pe acea vreme ca nu este doar Doamna Tom Cruise.

Locul 1 – Kathleen Turner in Body Heat
Rolul sau de debut in Body Heat ne aduce aminte cat de sexy era Kathleen Turner in anii ’80. Filmul are un scenariu clasic: o femeie frumoasa, casatorita, seduce un alt barbat si il convinge pe acesta sa-i ucida sotul putred de bogat, pentru a trai fericiti impreuna de pe urma averii mostenite. Femeia fatala din acest film este completa si nu trebuie uitata niciodata.

– Top ZECE scorpii in filme;
– Top 10 anti-dive: de la Chrissie Hynde la Feist;
– Top 10 saruturi pasionale in filme.