Ted

| 14 august

De cand am vazut trailerul, am stiut ca filmul lui Seth MacFarlane va fi pe placul meu. Imi place acest tip de umor pentru ca imprumuta multe chestii de la South prak, dar o lasa mai moale cu injuraturile. Lumea il stie pe Seth MacFarlane de la tv, unde Family Guy si American Dad au de ani buni 15 minute de glorie, asa ca trebuia sa ne asteptam ca inocenta ursuletilor de plus sa dispara destul de repede. Si intradevar lucrul asta se intampla.
Dupa ce in mod miraculos Ted prinde viata, faima incepe sa bata visele multor copii. Ted, ursuletul de plus adus la viata de dorinta magica a unui copil, devine vedeta, ca apoi cu trecerea timpului sa devina acel prieten imatur pe care multi dintre noi il avem. E genul de barbat, pardon de ursulet care nu se maturizeaza, care pierde timpul pe canapea, in baruri si cu femei josnice. Daca ar fi de unul singur, n-ar deranja pe nimeni dar cum e atasat de dorinta unui baiat, devenit barbat(imatur) are grija sa traga in jos si viata acestuia. E greu sa spui care e mai imatur, dar macar Ted are o scuza. John se lasa prins in jocurile ursuletului si abandoneza ceea ce ar trebui sa fie important, cariera si iubita.
Dar destul despre tipologia personajelor pentru ca pana la urma Ted e o comedie si trebuie sa vorbim despre umor. Ironia e prezenta la tot pasul. Ridiculizarea unor filme, actori, tipologii incanta publicul avizat si chiar daca se face abuz de injuraturi, umorul e per ansamblu satisfacator, chiar bun. Exista si exagerari, scene care n-ar trebui sa apara intr-un film la care merg si copiii, insa le putem trece cu vederea pentru ca inocenta unui ursulet dispare odata ce prinde viata. Aceasta exista doar in plusul mort si in imaginatia unor copii care se descotorisesc de jucarii tocmai atunci cand in cap iau nastere si altfel de ganduri.
Despre firul epic nu va mai vorbesc ca sa nu stric farmecul vizionarii asa ca trecem la distributie. Starul filmului e Seth MacFarlane, care-si imprumuta vocea ursuletului Ted. Actiunea si celelalte personaje graviteaza in jurul lui si stralucesc doar cand acesta le lasa. Mark Wahlberg demonstreaza din nou ca poate face comedii mai ales cand are de interpretat un barbat imatur. Mila Kunis e atragatoare dar personajul ei e prea slab conturat pentru a se remarca cu ceva. Ted e o comedie buna, un film la care e aproape imposibil sa nu razi.
Fara perdea Ted ia peste picior barbatii efeminati de la Hollywood, filmele proaste si prostia afisata in public fara retineri. Eu n-am fost dezamagit pentru ca am stiut ce poate Ted sa ofere si de aceea printre injuraturi si poante bune, l-am savurat fara sa ma gandesc la inocenta unei jucarii de plus de care nici eu nu m-am despartit pana pe la opt ani.