De Citit : Reviews

Ispita blonda a dat lectii de iconografie

| 28 august

Miercuri seara, Madonna s-a dat de trei ori peste cap si s-a transformat intr-o acadea ce-a crescut, periculos, glicemia unei natii macho.

„Come on into my store, I got candy galore, my sugar is raw, sticky and sweet“, si-a intampinat Madonna musteriii sositi miercuri seara In parcul Izvor din Capitala. Regina stupului pop-dance ne-a binecuvantat cu o epifanie glorioasa. Preasupusilor sai imbuibati cu fantasme li s-a revelat cocotata pe un tron, purtand un sceptru si un joben, imbracata in negru, cu pulpe atletice dezgolite, incaltata cu cizme de dominatrix.
Insa, pana la urma, acadelele „fetei materialiste“ au fost cam indigeste pentru burtile macho cuprinse in centuri patriarhale. Excesul de zahar lipicios a stat in gatul xenofobilor si a ridicat pana la cote fatale nivelul glicemiei homofobilor. Pana la urma ne-am dovedit din acelasi aluat ca polonezii ultracatolici si bulgarii extremist-ortodocsi suparati ca diva pop le spurca zilele de post. Huiduieli cum nu s-au mai auzit de la revolutie incoace au vuit in parcul de langa venerabila Casa a Poporului, atunci cand diva ne-a mustrat ca asuprim minoritatile.
Intr-un moment in care sintetizatoarele si basii de clubbing s-au mai calmat, Madonna a virat-o spre flamenco si gipsy. Insa La Isla Bonita n-a fost decat un pretext pentru a invita o trupa tiganeasca de dansatori si muzicieni. Pe ecranele de fundal se derulau imagini care povesteau nefericirile nomazilor plecati din India si raspanditi in saracia din cele patru colturi ale lumii. „Am vazut la stiri ca in Europa de Est exista discriminare si asta e trist! Tigani sau homosexuali, toti sunt egali si merita respect“, a spus Madonna, alegandu-se cu huiduieli de pomina.
Militanta care ne indeamna sa ne implicam politic, urmand modelul unor Mandela si Martin Luther King, activista care ne aminteste ca planeta se ineaca de prea multe gaze toxice – aceasta este doar o fata a Madonnei. Acompaniata de scratch-urile, beaturile si loop-urile DJ-ilor, icoana popului a alternat masti si costume, culori si posturi contradictorii. A fost ba usuratica pusa pe chef (Holiday), ba femeia puternica ce-si supune partenerii In ritualuri sado-maso. S-a Iinvesmantat cand in chilotei verzi de aerobic, cand in costume tehno-futuriste, cu bustiere argintii.
Citeste cronica mai departe pe cotidianul.ro