Dream House – Cosmar in casa de vis

| 19 octombrie

Filmele de groaza au o serie de reguli nescrise, care s-au transformat de-a lungul timpului in adevarate indreptare ce stau la baza oricarui scenariu. In contextul acestui film ar fi de mentionat cea referitoare la mutare. Acest proces complicat nu aduce niciodata linistea dorita pentru ca, mai mereu, locatarii se trezesc inconjurati de cosmaruri si violente de nedescris. Cand vine vorba de explicatii acestea variaza, dar in general se reduc la: o casa bantuita de un spirit nelinistit dornic sa-i terorizeze pe cei vii sau la o casa nedorita de nimeni din comunitate pentru ca acolo, nu demult, s-a petrecut o crima oribila.
Astfel de lucruri se petrec si in Dream House, film ce spune povestea lui Will care se muta cu familia intr-un mic orasel din New England. Din pacate, linistea si siguranta nu dureaza foarte mult. Pe langa problemele cu locuitorii, dulcele camin nu e tocmai casa de vis pentru ca aici, acum cativa ani, un tata ca si Will a luat-o razna si si-a impuscat intreaga familie.
Misterul se adanceste si mai mult cand niste ritualuri satanice apar in beciul casei. Speriat de ceea ce se intampla Will incepe sa investigheze si la iveala incep sa iasa lucruri din ce in ce mai cumplite. Povestea nu este tocmai originala, spectatorii experimentand ceva asemanator si in trecut cu filme ca The Amityville Horror sau o serie de productii asiatice. Din fericire distributia – Daniel Craig , Rachel Weisz si Naomi Watts – atrage.
De mentionat ar mai fi faptul ca Weisz si Craig s-au indragostit la filmari si la scurt timp s-au casatorit. Dream House a avut premiera in SUA la sfarsitul lunii septembrie si a fost primit foarte dur de catre critici. Mai mult, regizorul Jim Sheridan (nominalizat la Oscar de 6 ori) a cerut ca numele lui sa nu mai apara in caseta tehnica a filmului.
Cu toate acestea, pentru distributie, mister si pentru aerul de horror, filmul poate fi o experienta placuta mai ales ca Halloween-ul se apropie.