De Jueves a Domingo

| 05 iunie

De Jueves a domingo spune povestea unei familii cu doi copii care pleaca intr-o excurise cu masina in nordul statului. E genul de excursie neplanificata, libera, o excurise care nu limiteaza si exploateaza la maxim placerile simple, copilaresti. Aventura incepe joi dimineata si tine pana duminica.
Desi ar trebui sa fie o poveste trista pentru ca parintii au decis sa se desparta, elementele de drama sunt exploatate altfel (prin tacere sau prin simpla enuntare a lor). Timp de 90 de minute se insita pe placerile nevinovate ale copilariei si pe un peisaj arid, exploatat inteligent de o camera deseori captiva in interiorul masinii. Camera de filmat nu paraseste interiorul masinii decat atunci cand familia face acest lucru, nu realizeaza o imagine de ansamblu a ceea ce este in jur decat atunci cand familia este linistita, decat atunci cand nimeni nu mai are nimic de spus si fiecare sta linisitit.
De jueves a domingo este un film despre inimitatea unei familii timp de patru zile si de aceea exteriorul este exploatat doar cand activitatea familiei permite acest lucru. Excurisa este pentru copii, incercarile de impacare sunt reduse. Tristetea se observa pe chipul mamei, neimpacata inca cu ideea despartii. Dintre cei doi copii, Lucia pare sa banuiasca ceva pentru ca uneori se observa si pe chipul ei urme de tristete.
Timp de patru zile copii se distreaza, invata sa conduca masina, se joaca in natura si pentru o experienta de neuitat tatal ii pune si pe capota masinii in timp ce conduce. Fericirea e vizibila dar s-ar putea sa fie ultima experienta ca o familie unita. Cand ziua de duminica incepe, starea emotionala a mamei se modifica. Faptul ca sotul ei si-a gasit o alta locuinta determina prabusirea emotionala si o ratacire prin desert. In acest moment incep si cateva scene bizare, scene in care mama dispare prin desertul arid. Lucia se duce dup ea, dar se trezeste la un moment dat sigura. Pustietatea sugereaza mai degraba despartirea si sfarsitul unei familii unite si fericite.
De jueves a domingo e povestea de despartire a unei familii, e un film in care atmosfera conteaza (calustrofobica mai ales in interiorul masinii) si cuvintele mai putin. Nu stiu daca e cel mai bun film din competitie, dar in mod cert regia este excelenta si tanara Dominga Sotomayor, merita felicitata si urmarita in continuare.