Curse Of Monkey Island este a treia parte (dar nu ultima) a popularei serii Monkey Island, produsa de specialistii genului adventure / point & click – studioul american LucasArts, studio ce a mai dat genului adventure capodopere precum Day Of The Tentacle, Indiana Jones, Full Throttle sau Grim Fandango.
In aceasta a treia parte, se continua aventurile stangaciului pirat in devenire Guybrush Threepwood, ale iubitei sale Elaine, precum si ale neinduplecatului pirat LeChuck.
Povestea
Dupa ce reuseste sa scape prin metode mai neconventionale de pe corabia lui LeChuck, Guybrush pluteste in deriva pe o pluta artizanala si ajunge pe insula Plunder Island, guvernata de iubita sa, Elaine. LeChuck incearca din rasputeri sa-i castige inima lui Elaine, fara succes insa, mai mult de atat reuseste sa-l recaptureze pe Guybrush, care scapa totusi nevatamat de pe corabia temutului pirat. Ajuns din nou langa Elaine, ii ofera acesteia un inel cu diamant gasit pe corabia lui LeChuck, inel ce se dovedeste a fi blestemat, transformand-o pe aceasta intr-o statuie din aur.
Mai departe povestea se concentreaza pe actiunile lui Guybrush in incercarea de a inlatura blestemul ce planeaza asupra iubitei sale.
Gameplay
Jucatorul, prin intermediul lui Guybrush Threepwood, trebuie ca pe parcursul jocului sa indeplineasca misiuni care de care mai amuzante, cu scopul de a duce la bun sfarsit misiunea principala, aceea de a o elibera de blestem pe Elaine.
Modul de joc este extrem de ergonomic, practic neimplicand in majoritatea cazurilor decat folosirea mouselui. Asupra fiecarui obiect din mediul jocului se pot aplica trei actiuni: examinare, culegere si convorbire, iar in inventar, obiectele culese pot fi combinate pentru a obtine noi obiecte.
Jocul poate fi abordat in doua moduri: „usor” si „normal”, in modul „usor” renuntadu-se practic la unele puzzle-uri mai complicate.
O caracteristica a jocurilor de aventura LucasArts si in general a tuturor jocurilor de aventura este imposibilitatea de a muri, deoarece fiecare misiune nu poate fi abordata decat intr-un singur fel si nu poti trece mai departe pana nu indeplinesti misiunea curenta. Creatorii jocului au speculat acest fapt, si au creeat o situatie amuzanta in care Guybrush ajunge inchis intr-un cosciug, imediat venind si genericul de final, chiar daca jocul nu se terminase.
Grafica si sunetul
Fata de primele doua parti, grafica 2D a evoluat in bine de la rezolutiile mici si pixelizate la o rezolutia suficient de clara cu animatii cursive, la fel si la capitoul sunet, care acum insoteste toate dialogurile intre personaje, pentru ca jocul sa arate ca un adevarat film de animatie.
Concluzie
Curse of Monkey Island merita jucat deoarece este plin de haz, puzzle-urile sunt extrem de bine lucrate si solicita in unele situatii destul de mult creierul. Singura parte negativa a jocului o consider a fi rejucabilitatea, deoarece odata ce il termini, stii deja ce trebuie sa faci pentru a ajunge la bun sfarsit, si nu mai reprezinta nicidecum o provocare.
Din pacate la a patra parte a seriei Monkey Island, producatorii au ales sa treaca la un motor grafic 3D, motor incomod si care stirbeste din farmecul graficii 2D ale episoadelor precedente.
ARTICOL INSCRIS IN CONCURSUL 2 GAMES 4 FUN, ETAPA A II-A.