Contagion – Frumusetea unei pandemii

| 22 septembrie

Bine ati venit in lumea microscopica a virusilor, o lume in care un stranut poate elibera miliarde de particule periculoase, o lume fara granite, care se misca rapid si fara incetare. Cand un virus banal dezvolta o tulpina rezistenta, o banala raceala se poate transforma in ceva contagios ce ameninta o lume intreaga.
O astfel de lume este imaginata de Steven Soderbergh, un regizor extraordinar, cunoscut publicului larg din 2001 cand, dupa premile Oscar, a plecat acasa cu statueta pentru cel mai bun regizor, categorie la care a avut nominalizate doua filme – Erin Brockovich si Traffic. La un prim contact cu filmul Contagion si la o prima vizionare a trailerului este imposibil sa nu remarci distributia din care fac parte Matt Damon, Marion Cottilard, Jude Law, Kate Winslet si Gwyneth Paltrow. Actiunea este centrata pe o epidemie misteriosa, provocata de un virus necunoscut care se extinde incontrolabil datorita cailor de circulatie internationale, in timp ce comunitatea medicilor nu prea poate sa faca nimic.
Subiectul nu este unul nou pentru cinematografia mondiala, dar abordarea lui Soderbergh, care se pare ca si-a concentrat atentia pe poveste si nu pe dramele personale ale multitudinii de personaje, se anunta extrem de atragatoare pentru un public care a tremurat cu doar ceva timp in urma datorita unui virus gripal. La o saptamana de la premiera mondiala, Contagion se afla pe podiumul incasarilor in Statele Unite si face valuri in lumea criticilor de film, majoritatea afirmand ca productia – un film credibil, alarmant, convigator – este cel mai bun film cu epidemii din istorie.
Cu momente pline de tensiune bine punctate, cu o distributie extraordinara si cu un subiect de actualitate, Contagion este un thriller-action inteligent si infricosator.