De Citit : Reviews

Cannes 2009: Almodóvar o da in bara, dar o repara Tarantino

| 21 mai

Cineastul american il pune la punct pe Hitler, realizand un lungmetraj savuros in care transforma Al Doilea Razboi Mondial intr-un film de serie B, in timp ce Almodóvar s-a prezentat cu o melodrama de carton.
Nu Penélope Cruz strica „Los abrazos rotos” (pelicula lui Pedro Almodóvar din Competitia de la Cannes), desi in cazul de fata e mai mult manechin decat actrita. Nu, veteranul cineast s-a fript cu Homar, Lluís Homar, actorul din rolul principal. Are imperturbabilitatea unei bucati de polistiren expandat chiar si atunci cand trece prin iad: pierderea iubirii vietii lui, a meseriei si a vederii. Calitatea exuberanta a vietii, sarabanda de emotii, imprevizibilitatea tramei, umorul spumos… pe scurt, tot ce facea din Almodóvar un magnet pentru public s-a dus pe apa sambetei.
(…)
Doua ore si jumatate i-a luat lui Tarantino sa duca Al Doilea Razboi Mondial cum ii convine lui, mai precis transformand cinemaul intr-o piesa de artilerie, reluand actiunea de unde o lasase Tom Cruise si facandu-i „dreptate” lui Hitler. Nu e de gluma: in „Inglorious Basterds”, marele ecran ucide, iar unul dintre asasini este critic de film. O distributie de anvergura selectata din noul si vechiul continent (de la Brad Pitt, Eli Roth si Mike Myers la Diane Kruger, Melanie Laurent, Daniel Brühl si Michael Fassbender) ii permite lui Tarantino sa isi faca toate chefurile, transformandu-i in niste caricaturi delicioase care apasa care mai de care pe pedala acceleratiei narative.

citeste in continuare articolul semnat de Alexandra Olivotto, pe Cotidianul.ro.