Detaliile fac diferenta
Una dintre persoanele pe care o urmaresc cu placere este Don Peppers, antreprenor, autor si LinkedIn influencer. Adica din categoria celor care au mereu ceva relevant de spus. Iar acest principiu, pe care Peppers il numeste al „pestisorului de aur” mi s-a parut interesant de impartasit. Anumite specii de pesti tropicali nu au deloc o memorie teritoriala. Asta poate pentru ca au populat oceane unde teritoriul nu a jucat un rol important.
Indiferent de motiv, ideea este ca acesti pesti nu vor recunoaste niciodata un loc pe unde au inotat anterior. Avantajul pentru ei este probabil ca totul li se pare nou si captivant, insa nu am o specializare in gandirea vertebratelor acvatice. Uitandu-ne in jurul nostru, putem vedea cum multe companii actioneaza pe principiul pestisorului de aur, cand vine vorba de clientii lor. Companii care au ramas blocate in perioada in care nu exista tehnologia necesara pentru a retine fiecare client individual, cu preferintele si nevoile lui.
Un furnizor care iti cere toate datele din contract pentru a te identifica sau care iti trimite sms cu o scadenta de plata, achitata de ceva vreme si cu textul „daca ati facut plata, ignorati acest mesaj”, se orienteaza evident dupa acest principiu. Prima situatie poate fi usor solutionata cu un cod de client unic si desi un reminder este benefic, imi provoaca nevoia verificarii suplimentare a platii. Asta imi transmite o lipsa de interes si o oarecare incompetenta, greu de scuzat intr-o era cu aplicatii si sisteme informatice care mai de care mai complexe.
Totusi, dincolo de sisteme informatice, atat in companii mici sau mari, operam cu oameni ce detin harduri de stocare interne, respectiv memoria lor. Singura provocare este sa-i educam in a prelua si gestiona corect orice reper important despre clientii cu care interactioneaza. In facultate am lucrat ca si ospatar, iar pe langa atentia generala la detalii, imi asumam un risc cu clientii fideli, de a le duce bautura preferata inca dinainte de a lua comanda. Reactiile nu au fost niciodata negative, ci dimpotriva.
Ca si in bancuri, pentru a va indeplini dorintele si a avea succes pe termen lung, va recomand sa aruncati pestisorul de aur inapoi in apa.