De Citit : Editoriale

Word Of Mouth Marketing (WOMM) – Nu este o strategie

| 27 iulie

Mi se pare exagerat sa vorbim de o strategie de Word Of Moth Marketing, sau publicitate de la gura la gura asa cum apare in manualele de marketing, pentru ca mi se pare putin ciudat sa iti faci o strategie bazata pe ceva ce nu tine de resursele companiei ci tine de o reactie a publicului.
Rolul unei bune strategii de marketing este sa ajute compania sa foloseasca resursele disponibile incat sa produca si sa vanda produsele sau serviciile potrivite, la locul potrivit, la pretul potrivit, sub un brand potrivit, lucru care sa duca la maximizarea profitului companiei si sa determine sustenabilitatea acesteia.
Daca am vorbi totusi de o strategie de marketing care sa faca lumea sa vorbeasca atunci as porni de la:
1.Obiectivele de business ale companiei. Este important ca inainte de toate sa stiu pentru ce imi doresc o campanie care sa determine clientii sa vorbeasca despre produsele sau serviciile mele. Aici putem sa luam ca exemplu de obiective cele de notorietate sau vanzari.
2.Daca imi doresc sa cresc vanzarile, prin recomandarile venite dintr-o campanie WOM, mi-as pune intrebarile: ce determina clientii mei sa cumpere de la mine si ce i-ar determina sa ma recomande mai departe. De asemenea m-as intreba ce as putea face sa imi surprind clientii intr-un mod placut incat sa ii determin sa vorbeasca cu persoanele apropiate despre surpriza noastra.
3.Dupa ce as avea raspunsul la aceste intrebari as cauta sa vad ce pot face in privinta mixului de marketing al companiei, sau ce pot face sa imbunatatesc relatia directa cu clientii sau potentialii clienti, incat sa obtin efectul cautat.
4.Nu in ultimul rand as testa orice imbunatatiri as aduce. Nu cred in formule magice, mai ales cand e vorba de Word Of Mouth, de aceea m-as astepta ca multe solutii sa nu functioneze. Internetul si retelele sociale au schimbat puternic mediul de marketing, oferind o putere de propagare mult mai mare a mesajelor din partea clientilor catre retelele lor de contacte. Daca ar fi trei lucruri la care companiile ar trebui sa fie din ce in ce mai atente, acele ar trebui sa fie: imaginea proprie pe Internet, mesajele si feedbackul clientilor pe retelele sociale si cum se pot diferentia de concurenta incat clientii multumiti sa recomande mai departe experienta de brand pe care au avut-o. Word Of Mouth nu este o strategie ci este o reactie pe care o au clientii la actiunile companiei.
Daca scopul tau este sa generezi acest buzz, porneste de la clienti dar lucreaza la imbunatatirea propriei companii.
Mult succes!
Calin Biris Specialist Marketing Online
www.calinbiris.ro