De Citit : Editoriale

Teatrul si discutia de dupa

| 01 mai

Spectacolele de teatru la care obisnuiesc sa merg nu sunt complete fara discutia de dupa. Placerea dezbaterii a ceea ce am vazut pe scena (povestea, jocul actorilor, viziunea regizorului, decorul si costumele) se satisface impreuna cu prietenii la pub-ul din apropiere, atunci cand nu am fost la un cafe-teatru, ca sa ramanem pur si simplu in bar sau sa ne mutam pe terasa.

Uneori am vrea sa fie langa noi autorul piesei, daca nu e un clasic, sau fie si asa, un actor (poate cel mai frumusel, nu neaparat cel mai talentat) si chiar regizorul insusi ca sa ne lamureasca ce cauta interventii moderne in texte scrise acum sute de ani, de exemplu… si daca ai avea aceasta ocazie – ca la festivalurile de film, cand dupa proiectii pe cale sa devina celebre sau care sunt deja, regizorul ramane in sala ca sa primeasca intrebari si nedumeriri?… si daca ai putea ramane la aceasta discutie de dupa ca in salile de teatru din Londra, Paris sau New York, unde se organizeaza dezbateri libere cu dramaturgi, regizori si actori?… si daca nu ar trebui sa faci pentru asta un mare efort, decat acela de a veni la National, intr-o duminica dimineata, sa urmaresti un spectacol de teatru care se ofera spre dezbatere.

Ce ai face? Inchipuie-ti ca duminica, 10 mai, la Sala Atelier, dupa spectacolul „Un duel“ de A.P.Cehov, l-ai invitat pe Alexandru Dabija la discutia de dupa… si Nationalul plateste…

ATELIER dramAcum LA FDR 2009! Adresat tinerilor sub 26 de ani care vor sa isi imbunatateasca abilitatile de scris dramatic. Un curs intensiv de 7 zile, la capatul carora se vor dezvolta, impreuna cu 2 dramaturgi si 5 regizori dramAcum, 5 piese de 10 minute. (www.dramacum.ro)

Text de Claudia Carlig