De Citit : Editoriale

Social Media start

| 08 februarie

Cand este momentul potrivit sa incepi? In 2001 erau doar un milion de utilizatori de internet in Romania, dupa 11 ani numarul acestora a trecut de pragul de 10 milioane (peste 50% din populatia tarii). Din acest motiv tot mai multe companii sunt interesate sa se promoveze si sa comunice mai puternic pe internet. Este normal sa se intample asa.
Daca televiziunea si celelalte canale de comunicare clasice nu s-au dezvoltat prea mult in ultimii 11 ani, online-ul a evoluat puternic. In aceasta perioada au aparut unelte de comunicare si promovare, printre care si retelele sociale (bloguri, microbloguri, forumuri, websiteuri de networking etc.). Desi acestea nu reinventeaza comunicarea, ele ofera unelte noi de interactiune intre clienti, respectiv potentiali clienti si branduri, pe care celelalte canale de comunicare nu le pot oferi.
Dar cum iti dai seama daca este locul si timpul sa comunici pe Social Media? Daca raspunsul este afirmativ la cel putin una din urmatoarele intrebari, atunci e momentul sa incepi acum:
-Pe retelele sociale se discuta despre produsele si serviciile pe care le vinzi?
-Clientii companiei tale folosesc retelele sociale?
-Concurenta comunica in Social Media?
-Poti oferi spre vanzare produsele/serviciile companiei prin intermediul retelelor sociale?
-Partenerii sau potentialii parteneri de business comunica si se informeaza folosind Social Media?
-Resursele investite in comunicarea online ar genera suficiente venituri pe termen lung sa sustina aceasta activitate?
Din pacate nu exista o reteta de urmat pentru a fi relevant si a avea succes intr-un mediu nou de comunicare. Exista doar incercari, cu esecuri si reusite, din care se pot trage concluzii cu privire la calea potrivita. Insa cu cat incepi mai devreme, cu atat ai mai mult timp sa experimentezi si sa fii in fata concurentei.
Mult succes!
Calin Biris
Specialist Marketing Online
[email protected]