De Citit : Editoriale

Publicitatea online pe scurt

| 30 mai

”Advertising is what you do when you can’t go see somebody.” Fairfax Cone
Am vorbit la mai multe conferinte despre publicitatea online: cat costa ea, in ce formate se vinde, cum se masoara rezultatele, cum se poate eficientiza o campanie etc. Tot la aceste evenimente am intalnit antreprenori sau specialisti de marketing si comunicare sceptici sa investeasca in publicitate. Atunci cand afacerea merge din inertie fara a investi in reclama, a cheltui bani extra in comunicare trebuie sa insemne doar o dorinta de evolutie sau dezvoltare a businessului.
Daca doresti sa ramai la acelasi nivel poate fi suficient sa livrezi produse si servicii la o calitate potrivita in raport cu nevoile si asteptarile clientilor, desi cateodata nu este suficient doar atat.
Citeste in continuare daca doresti ca businessul tau sa creasca.
Cum sa investesti intr-o campanie de publicitate online? Inainte de a realiza o campanie este recomandat sa cunosti obiectivele comunicarii si cum vei masura rezultatele promovarii, sa sti cine ti-e publicul tinta si sa ai un mesaj adaptat acestuia, sa sti cum se informeaza si cum cumpara online clientii tai, iar nu in ultimul rand compania trebuie sa fie pregatita pentru a face fata impactului campaniei (spre exemplu: daca creste cererea de produse, echipa de vanzari sa fie pregatita sa preia numarul de comenzi si sa livreze cel putin la fel de bine ca inaintea campaniei).
Mai apoi selecteaza canalele/siteurile cele mai potrivite pentru comunicare, negociaza/seteaza bugetul, incepe sa comunici si nu uita sa masori rezultatele. Daca nu vei masura impactul campaniei, atunci nu vei sti ce poti face mai bine pe viitor, nu vei intelege valoarea investitiei si cel mai probabil nu vei mai vrea sa investesti pe viitor.
Nu este greu sa investesti in publicitate online, poate fi ieftin si pentru orice buzunar, poate sa aduca rezultate in timp scurt, dar poate sa insemne numai o cheltuiala pentru companie daca nu este facuta cum trebuie. Nu exista o formula magica pentru campanii de succes. Numai din practica iti vei putea da seama ce functioneaza sau nu pentru business-ul tau.
Mult succes!
www.calinbiris.ro