De Citit : Editoriale

Public Speaking pentru manageri si antreprenori

| 22 februarie

Givers gain
Imi place sa vorbesc in public. Cred ca este unul dintre cele mai bune exercitii de invatare, promovare ca specialist si impartasire de experienta. De fiecare data cand a trebuit sa pregatesc o prezentare am reusit sa sedimentez mai bine cunostintele pe care urma sa le prezint, am impachetat mai simplu si pe intelesul tuturor experientele prin care am trecut si am exersat sa comunic mai eficient. Faptul ca am privit pozitiv vorbitul in public, m-a ajutat sa trec peste sentimentul de teama pe care il ofera aceasta experienta. In domeniul B2B (business to business) recomandarile sunt printre principalele surse generatoare de noi vanzari.
Din acest motiv, este foarte important ca top managerii sau antreprenorii sa fie vazuti ca experti in domeniile businessurilor pe care le conduc si sa fie ”top of mind” pentru potentialii clienti sau parteneri ai companiei. Pentru acest lucru, acestia ar putea sa impartaseasca din experienta lor, sa vorbeasca despre piata in care activeaza, sa relationeze cu persoane influente din domeniu si sa fie prezenti la cat mai multe conferinte, targuri sau evenimente de business networking.
De multe ori la conferintele la care am participat am vazut multi manageri care isi citeau prezentarile, aveau subiecte gresit alese, tinand cont de publicul din sala, sau vorbeau doar despre compania lor si nu ofereau nimic util in schimb. Greselile acestea nu doar strica imaginea persoanei care prezinta, ci si a companiei care nu are oameni pregatiti.
Daca doresti sa eviti astfel de greseli, incepe sa te informezi mai mult despre importanta vorbitului in public, profita de orice oportunitate sa iti imbunatatesti abilitatile in aceasta directie si cere cat mai mult feedback din partea celor cu care interactionezi.
Mult succes!