De Citit : Editoriale

Pregatirea in Business

| 07 martie

Un exercitiu de respect
Inca din timpul scolii suntem obligati sa ne pregatim: temele de acasa pentru a doua zi de scoala, sa invatam lectia pentru ca iesim la raspuns, sa facem proiectul pentru ca trebuie predat, sa citim cursurile pentru ca vine examenul… Uneori din acest motiv se naste o asociere negativa fata de termenul ”pregatire”. Pregatire = obligatie, ceva ce trebuie.
Cui ii place sa faca lucrurile din obligatie? Insa un lucru nu suntem invatati in scoli: sa facem ceea ce ne place, nu ce trebuie. Sa asociem pregatirea ca pe un exercitiu dorit pentru dezvoltarea personala, nu ca pe o necesitate pentru a lua notele cele mai bune. In mediul de business, am inceput defapt sa vad pregatirea nu ca pe o obligatie, ci ca pe un serviciu/favor important pe care il fac fata de mine, fata de colegi, sef, colaboratori sau fata de clienti.
Am inceput sa cred ca a ma pregati denota un semn de respect si da o nota de importanta persoanelor cu care ma intalnesc sau proiectelor pe care lucrez. Am realizat ca pregatirea de cele mai multe ori, nu necesita atat de mult timp pe cat am crede, ci mai degraba o supraestimam. Uneori 10 minute de cercetare ne pot salva ore sau zile de munca inutila, sau ne pot salva imaginea fata de persoanele cu care interactionam sau urmeaza sa ne intalnim.
Acum cand miza nu mai este o nota in carnet, cred ca angajatii, managerii sau antreprenorii ar trebui sa inteleaga mai bine importanta unei pregatiri. Apreciez foarte mult partenerii de business care vin pregatiti la intalniri, la fel de mult precum ii dispretuiesc pe aceia care nu isi fac ”temele”.
Daca eu nu doresc sa iti fur din timp pregatindu-ma, nu-mi fura nici tu din timp cu propuneri nepregatite, discutii care bat pe loc sau amanari inutile. Cel mai bine pregateste-te! E mai simplu si mai usor decat ai crede.
Mult succes!
Calin Biris
Specialist Marketing Online
[email protected]