De Citit : Editoriale

Like-ul de conjunctura

| 08 februarie

De cand cu nebunia facebook, poti sa afli foarte multe despre o persoana, doar uitandu-te la profilul ei. Chiar daca nu o cunosti, poti afla unde a lucrat, ce sporturi prefera, cu ce echipe tine, ce branduri ii plac, la ce filme se uita si in ce baruri sau restaurante ii place sa mearga. Practic, profilul de facebook e cartea noastra de vizita in mediul online, care vorbeste despre noi.
Dupa aceasta carte de vizita ne ghidam si atunci cand apasam butonul “add as a friend”. Lucrurile se schimba cand vine vorba de paginile de brand. Zilele trecute, o prietena m-a intrebat de ce am dat like unui brand si raspunsul nu a fost “pentru ca e un brand care imi place”, ci pentru ca am o prietena care lucreaza acolo si care m-a rugat sa o ajut.
Da, seful ii numara like-urile paginii de companie. In general, oamenii dau like pentru ca brandul are un concurs care implica „like-uirea” paginii ca modalitate de inscriere sau pentru ca brandul ofera un discount in momentul in care te imprietenesti virtual cu el. Sunt foarte putini oamenii care dau like pentru ca efectiv se simt legati sentimental de valorile brandului. Pardon, sunt foarte putini romanii.
Cateodata, dam like doar pentru ca da bine sa vada lumea ca ne place Muzeul de Istorie sau Apple. Dar de foarte multe ori „ne place” un brand pe facebook doar pentru ca avem un prieten in compania respectiva si vrem sa-i dam un like de ajutor. Asa cum pe cartile de vizita din offline ne place sa scrie mare Domnul Director, cartea de vizita din online se poate crea foarte usor si ne poate prezenta asa cum vrem noi sa parem: intelectuali, creativi, interesati de marketing sau advertising sau chiar pasionati de astronomie.
Recunoasteti ca ati dat like unor branduri doar pentru ca v-a rugat un prieten. Recunoasteti ca ati dat like unor branduri doar asa, ca da bine. Recunoasteti ca va place ca lumea sa creada ca va place muzica clasica. Si uite asa, facebook ne depersonalizeaza total.
Nu mai stim ce ne place cu adevarat.
www.tvdece.ro