De Citit : Editoriale

Importanta recomandarilor

| 05 septembrie

Cere si ti se va da!
Primele mele interactiuni la un nivel mai profesionist cu clientii au inceput in perioada facultatii, cand am decis sa accept provocarea de a lucra pentru o firma broker de asigurari. In timp ce majoritatea colegiilor mei de studii erau preocupati de unde vor iesi in oras in urmatoarea saptam]na, eu eram preocupat sa gasesc potentiali clienti noi, sa obtin rezultate pozitive si implicit sa-mi maresc comisioanele. Se spune ca daca reusesti sa vinzi asigurari, poti vinde orice.
Dupa doi ani de implicare si rezultate notabile zic eu, pot concluziona ca intr-adevar a vinde ceva intangibil si in special pe un orizont indepartat de timp, iti confera un set de abilitati ce pot fi transpuse in orice domeniu si pe care le utilizez si in prezent. Una dintre acestea este solicitarea constanta de recomandari de potentiali clienti. In bransa asigurarilor, aceasta reprezinta seva esentiala pentru a-ti mentine si dezvolta activitatea. Orice rezultat ce apare fara recomandari, este noroc sau coincidenta si ambele vin in portii limitate in viata.
Iata 3 aspecte importante cand vine vorba de a obtine recomandari:
1. Dupa ce vinzi cuiva, cere recomandari – o finalizare a unei tranzactii de vanzare-cumparare, confirma convingerea clientului ca produsul/serviciul nostru este cel mai potrivit sa-i satisfaca nevoia. Exceptand situatia in care este un egoist ce nu vrea sa impartaseasca informatia cu cunoscutii lui, va fi deschis sa ne recomande cui ar mai putea fi interesat.
2. Chiar daca nu vinzi, cere recomandari – se intampla adesea ca un client sa fie incantat de oferta noastra, insa sa fie nevoit sa refuze din lipsa de fonduri sau orice alt motiv ce-l impiedica sa cumpere acum. La fel ca si la punctul anterior, e foarte probabil sa cunoasca alti potentiali clienti, trebuie doar să-l intrebam.
3. In orice context, cere recomandari – orice persoana din jurul nostru poate constitui o sursa de referinte. Obisnuiti-va in orice context, petrecere, eveniment de networking sau o simpla iesire in oras, atunci cand discutati despre ce faceti, sa cereti recomandari.
Evident, incepe prin a-ti face business-ul demn de recomandari si apoi urmeaza pasii de mai sus. Succes!