De Citit : Editoriale

Cum ne-au furat supermarket-urile Craciunul

| 14 noiembrie

Era odata un personaj negativ intr-o poveste pozitiva. Si ca orice personaj negativ care se respecta, avea un plan malefic: sa fure spiritul Craciunului. Si pentru ca toate personajele negative trebuie sa poarte un nume, i s-a spus "Profit", mult mai neinspirat decat omologul sau de peste ocean, Grinch.
Inca din luna octombrie, Profit le aparea in vis managerilor de supermarket si le implanta un gand: "scoateti decorurile si incepeti promotiile de Craciun!", mizand pe ideea ca oamenii se vor scarbi de Craciun, daca spiritul sarbatorii va aparea cu mult inainte. Astfel, fara sa stie ce i-a lovit, managerii de supermarket incep sa scoata, inca de la finalul lui octombrie, decoratiunile si ofertele de Craciun, spre bucuria maleficului Profit. Un glob acolo, o beteala dincolo, niste mosi de ciocolata inofensivi si uite asa, Craciunul vine fara sa-l cheme nimeni. De la mijlocul lui noiembrie vor aparea si colindele, sa nu cumpere lumea "pe sec".
Brazi artificiali, funde rosii, cutii de cadouri multicolore ne sunt bagate pe gat prematur. E ca un anus impodobit contra naturii unei sarbatori menita sa aduca bucurie, atunci cand e vremea ei. Daca te iei dupa ce e in magazine, te astepti sa ajungi acasa, bradul sa fie impodobit, iar mama sa puna sarmalele pe masa. A "sarbatori" Craciunul in octombrie si noiembrie e ca si cum te-ai duce in luna de miere fara sa te casatoresti. Au reusit sa ne fure si Craciunul! Beculete, reni, spiridusi.
Bomboane de pom in noiembrie. Fuego si Hrusca iti zambesc de pe afise. Afara e soare. Unii trec pe langa ele nepasatori, altii cumpara de pe acum, sa evite imbulzeala. Dar ne afecteaza pe toti: in decembrie, secati de spiritul sarbatorii, vom astepta sa se termine cat mai repede, ca sa ne putem gandi la Revelion.
De fiecare data cand esti scarbit de Craciun, Profit rade malefic.
www.tvdece.ro