De Citit : Editoriale

Conferinte si evenimente

| 07 martie

… asteptari si obiective
Organizez evenimente de cand ma stiu. Unele mi-au reusit insa am avut si destule esecuri din care am ramas cu cateva lectii. Am organizat de la Zilele Marketingului pana la cluburi de lectura si degustari de cafea. Pe deasupra am participat la inca alte cateva zeci de conferinte din care am reusit sa trag concluzii. Dupa atatea expriente am ajuns la o serie de intrebari care ma bantuie si care ma fac sa-mi pun problema eficientei acestor intalniri. Vorbesc desigur despre celebrele conferinte la care sunt invitati specialisti din diverse domenii si care se presupune ca prin experienta si expertiza lor ar trebui sa ofere raspunsuri la intrebarile publicului.
Daca m-ati intreba pe mine, singura utilitate a acestor conferinte se rezuma la posibilitatea de a interactiona cu persoanele participante si cu vorbitorii. Una dintre problemele cele mai des intalnite este aceea legata de asteptarile pe care le au participantii de la conferinta. Apoi asistam bineinteles la discutiile in care se trag concluzii legate de utilitatea informatiilor sau succesul per ansamblu al evenimentului.
Insa ceea ce as vrea eu sa subliniez este faptul ca nu putem sa punem pe umerii organizatorilor o responsabilitate pe care noi ca participanti o avem. Cu alte cuvinte, asteptarile se comunica in ambele tabere, dar este necesar ca ele sa fie formulate si este absolut obligatoriu ca participantii sa-si traseze propriile obiective legate de conferinta in sine.
Poate din analiza speakerilor ne dam seama ca unul dintre ei ne-ar putea ajuta in afacerea proprie, poate ca mergem acolo pentru a interactiona cu oamenii din industrie sau poate suntem parteneri si dorim sa ne asiguram ca resursele directionate au fost indreptate unde trebuie. De aceea e necesar sa „ne facem temele de acasa” si sa nu mai certam organizatorii pentru ca nu am reusit sa ne formulam o lista de intrebari pe care sa o adresam speakerilor.
www.alexandracraciun.ro