De Citit : Editoriale

Companii responsabile

| 02 iunie

Cine ce isi asuma
Responsabilitatea e un termen interpretat cu foarte multe nuante in cultura noastra. Privim adesea cu foarte mare ingaduinta actiunile ineficiente, sau lipsa acestora, din partea celor care si le-au asumat si suntem si mai indulgenti in repercursiuni si tragerea la raspundere.
Vorbind cu un amic zilele trecute si cer]ndu-i un sfat pentru o activitate de teambuilding care să imbunatateasca nivelul de asumare de responsabilitati dintr-o echipa, mi-a raspuns dezamagit ca si el cauta asta de ceva vreme si ca e convins ca e unul din fenomenele acute al zilelor noastre.
In mai multe training-uri cu intreprinzatori, am adresat intrebarea: care e scopul principal al afacerii tale? Intr-o proportie covarsitoare, raspunsul a fost mereu acelasi: profitul. Un numar limitat erau preocupati de plusul de valoare creat pentru clientii lor, de locurile de munca create, de aportul la progresul economic si mai ales de maniera pozitiva sau negativa pe care o are modul in care isi desfasoara activitatea asupra mediului inconjurator.
Probabil ti se pare alarmant precum mie, sau complet normal daca te regasesti in prima categorie. Indiferent de situatie, statisticile arata ca 9 din 10 cetateni activi ar boicota o companie cu comportament iresponsabil si 5 din 10 angajati considera important sa lucreze pentru un angajator preocupat de bunastarea comunitatii si de activitati responsabile. Asta arata ca odata cu trecerea timpului, consumatorii sunt din ce in ce mai constienti de impactul pe care il pot avea practicile responsabile sau iresponsabile ale unui agent economic.
Un manager dintr-o companie in care am lucrat, spunea in cursurile sale de setare de obiective: cei care au ca scop doar banii, vor ajunge mereu sa numere banii altora. Intre optiunile de a face strict profit sau cea de a face profit si totodata bine in comunitatea ta, tu pe care o vei alege?