De Citit : Editoriale

Cel mai mare ziar din lume

| 15 august

Exhibitionism online

Nu mai conteaza ca pe bursa cea mai mare retea sociala din lume (peste 900 de milioane de conturi) nu o duce deloc stralucit si ca exista dubii asupra viitorului ei. Pentru multi, Facebook a devenit principalul „ziar“. Inainte de a deschide dimineata site-urile publicatiilor nationale sau televizorul, sute de mii de romani dau o raita pe Facebook. De multe ori, chiar inainte de a se da jos din pat, multumita telefonului sau tabletei. Datorita posibilitatii de a alege persoanele („prietenii“) de la care iti vin mesaje de wall, Facebook iti ofera chestii multimedia personalizate. In ultimul an, reteaua sociala a devenit si un soi de birou de presa la minut pentru VIP-urile autohtone, fie ele din politica, divertisment sau fotbal. E mult mai simplu si mai usor sa postezi o reactie pe Facebook, decat sa scrii un comunicat de presa si sa te ocupi apoi de expedierea sa.

Pe Facebook, poti plasa cam orice forma de mesaj, inclusiv o propozitie colocviala. Nu conteaza cat de sensibila este tema de discutie, Facebook pare un spatiu suficient de onorabil pentru orice declaratie oficiala. La randu-le, media traditionale s-au abonat la conturile celebritatilor ca la orice agentie de presa. Si citeaza copios. In acest peisaj complex, o concluzie ne priveste pe toti: Facebook are un talent deosebit sa ne traga de limba, sa ne faca sa ne povestim viata, ilustrand-o cu fotografii facute si incarcate pe loc cu telefonul mobil. Suferim mare parte din noi de un exhibitionism online uneori maladiv. „Inainte de a angaja pe cineva, ii parcurg contul de Facebook si ma lamuresc imediat“ – imi spunea un manager.

Nu e o tacaneala: un recent studiu arata ca 46% dintre executivii companiilor cred ca este obligatoriu sa consulte profilul de Facebook al candidatului inainte de angajare.