De Citit : Editoriale

Ce NU trebuie sa cunoasca un specialist in marketing

| 21 februarie

Lucruri care apar pe fisa postului
Cum iti dai seama ca o companie nu vrea sa investeasca in imaginea ei si ca nu-i pasa de calitatea materialelor de comunicare: te uiti peste anuntul de angajare pentru specialistul de marketing pe care si-l doresc si observi ca o cerinta obligatorie este ca acesta sa cunoasca Photoshop sau Corel Draw. Cand vad astfel de anunturi ma intreb daca angajatorul cauta specialist de marketing sau designer, pentru ca nu imi este foarte clar.
Sunt de acord ca un specialist de marketing este necesar sa inteleaga cum ar trebui sa arate un material bun de comunicare, insa cred ca nu va reusi niciodata sa faca designul pentru acel material la fel de bine ca un designer profesionist. In mod similar, consider ca un specialist de marketing ar fi important sa stie sa creeze o campanie de marketing online si sa cunoasca cum sa masoare impactul acesteia asupra business-ului, insa acesta n-ar trebui sa stapaneasca limbajele de web development (HTML, PHP, CSS etc.), sa faca el site-ul, paginile de destinatie sau aplicatiile de Facebook. Un om de marketing ar trebui sa fie ocupat cu alte lucruri.
Acesta ar trebui sa se gandeasca si sa analizeze nevoile clientilor si actiunile concurentilor, sa seteze obiectivele de marketing, sa-si construiasca si sa monitorizeze planul de marketing, sa faca actiuni de guerrilla etc., insa nicidecum sa faca el designul sau web designul pentru campaniile de comunicare. Sa nu ma intelegi gresit, a avea cunostinte si aptitudini de design si web design prezinta un avantaj, insa consider ca acestea n-ar trebui sa fie principalele atuuri si responsabilitati ale unui specialist in marketing.
Daca doresti sa te angajezi in domeniu si vezi anunturi care cer cunostinte obligatorii de Photoshop, Corel Draw, sau web development, iti recomand sa te gandesti de doua ori daca acea companie are asteptari realiste de la viitorul angajat si daca acolo vei avea cu adevarat sansa sa faci marketing sau vei lucra defapt altceva.
Daca esti angajator si ceri obligatoriu aptitudini de design sau web development pentru specialistul de marketing pe care doresti sa-l angajezi, iti recomand sa te gandesti daca acesta isi va investi timpul cu adevarat in actiuni de marketing si ce impact va avea acest lucru asupra calitatii comunicarii companiei, asupra motivatiei angajatului si asupra eficientei departamentului de marketing.
www.calinbiris.ro