De Citit : Editoriale

Bun de citit

| 07 februarie

Articolele online si cartile business
Tot mai des citesc pe diagonala articolele lungi pe care le gasesc pe internet. De obicei sar peste introducere, caut ordinea ideilor din cuprins, iar concluzia o citesc in intregime. Problema este ca n-am invatat nimic din articolele online. In cel mai bun caz am ramas cu cateva idei noi. In schimb, ca forma de divertisment prefer articolele scurte, cu esenta, care nu contin mai mult de un paragraf – doua si o idee. Vorba aceea “simplicity is the ultimate sophistication”.
Ca material educational, imi plac cartile de business care ofera modele de lucru, tipare de gandire si care sunt sustinute de exemple din practica. Pe langa faptul ca aceste carti sunt usor de parcurs, au o latura utila si una de divertisment. Doua astfel de carti pe care le-am citit in ultima perioada sunt Blue Ocean Strategy si Lean Startup.
Prima din cele doua este despre cum sa te diferentiezi de concurenta, creand piete noi (oceane albastre) pe care toti ceilalti jucatori din piata nu vor indrazni sa le atace pentru ca trebuie sa isi schimbe modelul de business. Printre companiile mentionate din carte, care au creat oceane albastre, pot enumera Cirque du Soleil, Ford sau Starbucks.
A doua carte prezinta un model nou de management al proiectelor aflate la inceput. Principiile din Lean Startup au la baza experienta autorului intr-un startup online. Accentul este pus pe procesele de creare valoare, testare, lansare si invatare, prin care trec majoritatea proiectelor noi. Iti recomand cu caldura ambele carti si te incurajez sa selectezi mai cu grija articolele online rapitoare de timp.
Mult succes!
Calin Biris
www.calinbiris.ro