De Citit : Editoriale

Blogul de companie

| 17 octombrie

Pe scurt
Primul blog personal l-am inceput prin 2008, iar dupa un an l-am inchis, desi prietenii imi cereau sa scriu in continuare. Problema era ca ma citeau doar prietenii si nu stiam sa ma adresez unui public mai mare care sa se aboneze la articolele mele. Nu mi-am atins scopul de a ma face cunoscut datorita blogului. Mai apoi, prin februarie 2009, am inceput sa scriu pe blogul www.crocodilu.ro despre noutatile de pe Trilulilu.ro.
Am facut campanii de marketing pe blog si am tinut legatura cu utilizatorii site-ului. Atunci am vazut potentialul blogului de companie. Anul acesta am reinceput sa scriu pe blogul personal. Experienta pe marketing online, reteaua de contacte si prezenta pe retelele sociale m-a ajutat de data aceasta sa ma fac citit de catre un public targetat, mai mare decat cercul prietenilor. O companie ar trebui sa scrie pe blog pentru ca actualii clienti vor sa citeasca noutatile, asa cum imi citeau si mie prietenii blogul.
Daca o companie se pozitioneaza ca lider pe segmentul pe care il reprezinta, sau pe o piata specifica, atunci prin intermediul blogului pot ajunge la noi clienti care vor sa se informeze de la experti. Spre deosebire de site, un blog este mult mai dinamic. Informatiile pot fi actualizate mai frecvent si comunicate intr-o maniera mai personala. Blogul de companie arata o deschidere pentru comunicare. Feedback-ul primit de la clienti poate ajuta compania sa isi imbunatateasca produsele, sa dezvolte produse noi si sa fie mai competitiva pe piata.
A avea un blog de companie necesita o investitie initiala pentru crearea acestuia (design si functionalitati), iar mai apoi o investitie continua de timp, pentru a-l actualiza cu informatii noi si relevante. Insa a investi in comunicare, arata interesul companiei pentru clientii acesteia si pentru o activitate transparenta. Nu in ultimul rand, daca vei face un blog de companie si vei incepe sa il actualizezi, nu uita sa il promovezi. Foloseste-te de site, de newsletter, de publicitate, de retelele sociale sau de alte metode de promovare, care te vor ajuta sa atragi cititori noi si poate clienti noi.
Mult succes!
Calin Biris
Specialist Marketing Online
www.calinbiris.ro