De Citit : Editoriale

Beneficiile provocarii status quo-ului

| 11 iulie

Totul sub semnul intrebarii
Am citit recent o povestioara care mi-a placut mult si pe care am sa v-o impartasesc, nu doar pentru lectura ci si pentru a trage cateva invataminte din ea.
Povestea „pestelui gatit” are in centru o fetita care isi urmarea mama intr-o zi, in timp ce pregatea un peste pentru cina. Inainte de a-l pune in tigaia pentru prajit, aceasta ii taie capul si coada pestelui. Fetita curioasa, isi intreaba mama de ce a procedat asa cu pestele, inainte de a-l gati. Mama ramase putin pe ganduri, dupa care ii spuse fetitei: „Nu stiu, cred ca pentru ca astfel proceda si bunica ta de fiecare data”. Fetita nemultumita de raspunsul primit, merge in vizita la bunica ei ca sa afle motivul pentru care este taiat pestele inainte de a fi gatit. Bunica sta de-asemenea putin pe ganduri si dupa un timp ii raspunde:”Nu stiu. Mama mea il gatea mereu astfel.” Fetita impreuna cu bunica ei, merg sa-si viziteze strabunica pentru a afla daca aceasta are raspunsul la curioasa intrebare. Strabunica se gandeste atent si la un moment dat le raspunde senina celor doua:”Faceam mereu asa pentru ca tigaia mea era prea mica ca sa incapa pestele.”
Dincolo de un zambet, pe care sper ca povestioara vi l-a provocat, as vrea sa ne gandim ce corelatii are aceasta cu experientele noastre de zi cu zi, atat in modul in care ne derulam activitatea cat si in cel prin care suntem tratati ca si clienti. Cred ca putem fiecare sa dam mai multe exemple de companii care transmit senzatia ca opereaza in secolul XXI la fel cum operau in secolul XX. Rationamentul de baza este adesea „asa am lucrat dintotdeauna, de ce am schimba ceva?”.
Desi departe de mine gandul de a contesta un set de bune practici, transmise din generatie in generatie, a te limita la atat, la a nu cauta constant cai si mai bune de a livra servicii excelente si de a nu-ti adresa intrebari care sa te provoace, e o cale sigura spre stagnare in cel mai fericit caz.
Suntem intr-o era in care chiar si cel mai fidel client se va entuziasma la orice masura mai eficienta si mai inovativa de a fi tratat. Astazi avem tigai de toate dimensiunile si pentru toate scopurile, deci folositi-le corespunzator!