De Citit : Recomandări

Servicii exceptionale a la carte

| 21 februarie

Fiecare client e un VIP
Exista multe domenii in care relatia cu un client este mai sensibila si mai des supusa incercarii decat in altele. Pot spune din experienta personala ca domeniul alimentatiei e unul dintre ele, iar daca ai lucrat intr-un local sau esti proprietarul unuia, cred ca ai sa confirmi.
„Iesitul in oras” poate avea o sumedenie de motive: sa te relaxezi cu prietenii dupa o zi sau saptamana de munca, o discutie de afaceri, o intalnire cu cea care ai vrea sa-ti fie sau iti este partenera, un eveniment in familie sau foarte la modă intr-un oras universitar precum Cluj-Napoca, chiulitul de la un curs plicticos ori consolarea dupa un examen ratat.
Indiferent de motiv, asteptarile sunt mereu mari si in calitate de proprietar, te afli constant in competitie cu experienta pe care o ofera concurentii de pe piata. Insa nu vreau sa mentionez acum zambetul si amabilitatea ospatarilor, curatenia localului si promptitudinea in servire.
Multi o sa spuna ca sunt lucruri de la sine intelese, desi cunosc multe localuri in care acestea lipsesc cu desavarsire. In schimb as recomanda doua aspecte pe care le-am vazut rar sau aproape deloc si m-as bucura sa le iei in calcul:
1. Atentie personala si cunoasterea clientilor fideli – cand e ultima data cand te-ai plimbat printre mese si ai dialogat cu clientii? Ii cunosti pe cei fideli, cum ii cheama si cu ce se ocupă si le arati recunoastere in vreun fel? s-ar putea sa fi surprins de cati apreciaza acest gen de gesturi si revin, plus te recomanda;
2. Rezolvarea problemelor imediat – atunci cand apar nemultumiri, nu te baza doar pe personal sa solutioneze. O interventie personala, recunoasterea problemei si oferirea unei solutii imediate, poate convinge un client ca a fost doar o intamplare departe de standardul localului.
Atunci cand iti tratezi fiecare client ca un VIP, acestia te vor recompensa pe masura. Seteaza un exemplu pentru personalul tau si astfel asigura-te ca sunt livrate servicii exceptionale, cu sau fara prezenta ta.